سیستم ایمنی خودرو از هر نوعی ) ترمز، تعلیق، ESP و ABS )برای حفاظت از سالمتی سرنشینان تعبیه شده است.
ی یکی از ابتدایی ترین تجهیزات ایمنی در خودرو، کمربند است. به مرور زمان و پیشرفت صنعت خودرو سازی، جهت
ایمن
بیشتر از کیسه هوا یا ایر بگ استفاده شده که سردمدار این تکنولوژی کشور آمریکا است.
صنعت خودرو در ایران فقط به دو ایربگ راننده و سرنشین بسنده کرده است که داخل فرمان و داشبورد نصب می شود .
طبق تحقیقات و آمار، استفاده همزمان از کمربند و ایربگ، ۵۰ ٪جراحات و آسیب های ناشی از تصادف را کاهش می دهد .
ناگفته نماند که خودروهای خارجی، به ایربگ های جانبی در صندلی ها، در ها و ستون خودرو هم مجهز شده است.
نحوه عملکرد ایربگ
به زبان ساده، لحظه برخورد، این اتفاق می افتد. متاسفانه، برخوردی معادل با نیروی برخورد با دیواری آجری به سرع ت حدود
۲۰ کیلومتر بر ساعت رخ می دهد . حسگر ها که قسمت جلوی خودرو نصب شده به یونیت ایربگ )airbag Ecu )فرمان می
دهد سپس در اثر ترکیب چند گاز و آزاد شدن گاز نیتروژن، کیسه های هوا پر از نیتروژن شده و ایربگ عمل می کند. این
فرآیند از لحظه برخورد تا عمل کردن ایربگ ها فقط ۲۵.۱ ثانیه طول می کشد . ایربگ با سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت باز
می شود و عمل می کند.
دیدگاهتان را بنویسید